هارد SSD از تجهیزات ذخیره سازی اطلاعات است که از مجموع مدارهای ترکیب شده به عنوان فضای ذخیره سازی ثانویه در کامپیوتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخلاف هارد دیسک‌ها، بهترین هارد SSD در برابر شوک های ناگهانی مقاوم هستند و صدای به مراتب کمتری تولید می‌کنند. همچنین یک هارد ssd سرعت پردازش بسیار بالاتری داشته و زمان تاخیر آن اندک است.

خوب است بدانید که هارد SSD اطلاعات را در سلول‌های نیمه‌ رسانا ذخیره می‌کند. از سال 2019 این سلول‌ها قادر شدند بین 1 تا 4 بیت از داده را در خودشان ذخیره کنند. هارد SSD هم بنا بر ویژگی تعداد بیت‌های ذخیره شده در هر سلول متغیر خواهد بود.

نوع تک سلولی (SLC) آن‌ها در مقایسه با نوع دو سلولی و سه سلولی (MLC و TLC)، مطمئن تر، بادوام‌تر، سریع‌تر و گران‌ قیمت تر است. نوع چهار سلولی (QLC) آن‌ها که از همه ارزان تر است اغلب برای دستگاه‌های کاربران عادی مناسب و قابل استفاده است.

یک هارد ssd می‌تواند در ظاهر هارد دیسک‌های معمولی یا با شکل و شمایلی جدید نمایان شود. در واقع، نمونه مشابه هارد دیسک آن ها برای کامپیوترها قابل استفاده است و می‌تواند جایگزین HDD شود.

بهتر از قبل از هارد SSD این را بدانید که هارد های SSD می‌توانند کارایی و عملکرد کل سیستم را افزایش دهند.

راهنمای بهترین هارد SSD

بهترین هاردهای ssd با ظهور نسل جدید درایوها چون Intel 665p شاهد خروج رابط‌ های قدیمی SATA از عرصه هارد دیسک‌ها هستیم. این درایوهای جدید سرعت بسیار بیشتری را در اختیار کاربران خود قرار داده و از قیمت مناسبی نیز برخوردار می باشند. نسل بعد هارد SSD را مدل‌های سریع تری از شرکت‌هایی چون گیگابایت، کورسیر و پیتریت ارائه خواهند داد.

شما برای استفاده از بهترین هاردهای SSD به مادربوردی پرقدرت نیز نیاز دارید. در ادامه مطلب در دانوتک به نکاتی برای تهیه هارد SSD مناسب ارائه خواهیم داد. با ما در راهنمای هارد SSD همراه باشید.

منبع : https://danotech.ir/comprehensive-guide-to-buying-an-ssd/


دنیای دیجیتال هارد ,ذخیره ,سلولی ,استفاده ,جدید ,بهترین هارد ,بهترین هاردهای ,راهنمای , هارد ,قابل استفاده منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

میهن استور | متنوع ترین فروشگاه ایرانیان رسانه برتر ایرانیان سرگرمی zafpack جایی برای من فرش ماشینی 1200 شانه سئومستر